VEIKLOS SRITYS:

Parengtos rekomendacijos, kaip išvengti tinklų nesklandumų prasidėjus nuotoliniam mokymui

2020 kovo 27 d.

Ryšių reguliavimo tarnyba kartu su  elektroninių ryšių paslaugų teikėjais parengė rekomendacijas, kaip sklandžiai organizuoti nuotolinio mokymo procesą ir išvengti tinklų nesklandumų prasidėjus nuotoliniam mokymui.

Kad didžiulei daliai veiklų persikėlus į virtualią erdvę, išaugusias apkrovas sklandžiai atlaikytų elektroninių ryšių tinklai, Ryšių reguliavimo tarnyba pasidalijo praktiškais patarimais, kurie padės užtikrinti sėkmingą nuotolinį pamokų dėstymą tiek mokytojams, tiek mokiniams.

  • Rekomenduojama dalį mokymosi proceso organizuoti ne tiesioginėmis transliacijomis, o nusiunčiant skaitmeninę medžiagą (pvz., užduotis) mokiniams. Taip pat siūloma iš anksto parengti vaizdo pamokų įrašų, kuriuos mokiniai įsijungtų jiems patogiu metu.
  • Jei vaizdo transliacijų poreikio nėra, specialistai rekomenduoja naudoti tik garso transliaciją. Kai mokiniai neatsakinėja, galima paprašyti jų naudojamoje programėlėje išjungti garsą.
  • Rekomenduojama, esant galimybei, tiesiogines transliacijas išskirstyti per  dieną.
  • Jungiantis prie e. mokymosi platformų ar priemonių, jei tik yra galimybė, patariama naudotis fiksuotu, o ne mobiliu ryšiu.
  • Taip pat patariama naudojantis mokymosi platforma išjungti nereikalingus naršyklės langus bei nenaudojamas programas.
  • Jei ryšys strigtų, siūlome patikrinti ryšio spartą, pavyzdžiui, tinklalapyje matuok.lt. Gautas rezultatas parodys, ar naudojamas ryšys yra tinkamas: duomenų gavimo sparta turi būti daugiau nei 5 Mb/s, o duomenų siuntimo sparta – daugiau nei 2 Mb/s.
  • Jei interneto sparta lėtesnė, nei turėtų būti, reiktų įsitikinti, kad interneto dideliais kiekiais nenaudoja kiti įrenginiai.

Taip pat svarbu nepamiršti, kad problemos gali kilti ne dėl ryšio, bet ir dėl pačių mokymuisi skirtų platformų ar įrankių problemų – jos gali nepakelti vienu metu itin išaugusio naudotojų skaičiaus. Svarbu tai įvertinti ir, jei problemos tęsiasi – galbūt rinktis kitą darbo įrankį.

Daugiau informacijos rasite ČIA

Informacija atnaujinta 2020-03-29