VEIKLOS SRITYS:

RRT: III ketv. pašto rinkos pajamos paaugo 2,8 proc.

2023 lapkričio 22 d.

Bendrosios šių metų III ketv. pašto rinkos  pajamos sudarė 63,9 mln. Eur ir, palyginti su 2022 m. III ketv., paaugo 2,8 proc. arba 1,7 mln. Eur, nors pašto siuntų šiuo periodu išsiųsta 2,5 proc. mažiau. Šį mažėjimą lėmė kasmet besitraukiantys siunčiamų laiškų kiekiai.

Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, daugiausia pajamų (50,7 mln. Eur) buvo gauta už pašto siuntinių siuntimą – jos sudarė 76,3 proc. visų bendrųjų pašto sektoriaus pajamų.

Pagal bendrąsias pajamas didžiausias rinkos dalis užėmė AB Lietuvos paštas (25,0 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (19,8 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (12,0 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (10,3 proc.), UAB „Omniva LT“ (9,5 proc.) ir UAB „FedEx Express Lithuania“ ( 9,0 proc.).

„Rugsėjį „Federal Express Corporation“ filialo verslas buvo perleistas UAB „TNT“, kuri pakeitė pavadinimą į UAB „FedEx Express Lithuania“, – pažymi Viktorija Goferienė, RRT strateginio valdymo grupės patarėja.

Vis mažiau siunčiama laiškų

Per 2023 m. III ketv. iš viso išsiųsta 19,6 mln. pašto siuntų, t. y. 2,5 proc. mažiau, palyginti su 2022 m. III ketv., ir 8,3 proc. mažiau, palyginti su 2023 m. II ketv.

„Didžiausią įtaką sumažėjusiam pašto siuntų kiekiui turi žymiai krentančios siunčiamų laiškų apimtys. Palyginti su analogišku laikotarpiu pernai, jų kiekis sumažėjo 24,1 proc. Jos sudarė 35,6 proc. arba 7,0 mln. vnt. visų pašto siuntų“, – teigia V. Goferienė.

Mažėjant šiems siunčiamiems korespondencijos siuntų kiekiams, mažėja ir už šių siuntų pristatymą gautos pajamos. Jos siekė 11,7 mln. Eur ir buvo 8,9 proc. mažesnės, palyginti su 2022 m. III ketv.

Didžiausias rinkos dalis šiame segmente užėmė AB Lietuvos paštas (83,2 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (4,4 proc.), UAB „Zipas“ (3,8 proc.), UAB „Pašto paslaugos“ (2,7 proc.) ir UAB „FedEx Express Lithuania“ (1,4 proc.).

Auga siuntinių kiekiai

Per 2023 m. III ketv. iš viso išsiųsta 12,6 mln. pašto siuntinių – 4,4 proc. daugiau, palyginti su 2023 m. II ketv. ir 15,7 proc. daugiau, palyginti su 2022 m.

Pajamos, gautos už pašto siuntinių pristatymą, siekė 50,7 mln. Eur ir buvo 5,5 proc. didesnės, palyginti su 2022 m. III ketv., bet tik 1,0 proc. didesnės nei 2023 m. II ketv.

Pagal pajamas, gautas už pašto siuntinių pristatymą, didžiausias rinkos dalis užėmė UAB „DPD Lietuva“ (24,9 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (15,2 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (12,0 proc.), AB „Omniva LT“ (12,0 proc.) ir AB Lietuvos paštas (9,4 proc.).

„Didžioji dalis žmonių ir toliau renkasi siuntas atsiimti paštomatuose. Tokių pašto siuntinių dalis III ketv. sudarė 59,8 proc. arba 6,6 mln. vnt. Kita siuntinių dalis (38,9 proc.) įteikta gavėjui jo gyvenamojoje ar buveinės vietoje. Kalbant apie korespondenciją, populiariausias pristatymo būdas yra jos įdėjimas į gaunamųjų laiškų dėžutes (40 proc.), šiek tiek mažesnė dalis (35 proc.) įteikta gavėjui jo gyvenamojoje ar buveinės vietoje “, – sako RRT ekspertė V. Goferienė.

49,1 proc. visų pašto siuntų, atsiimtų paštomatuose, pristatė UAB „Omniva LT“. Kiti pašto paslaugos teikėjai, pašto siuntas pristatę per paštomatus, buvo AB Lietuvos paštas (23,0 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (15,4 proc.), UAB „Itella logistics“ (6,5 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (5,7 proc.).

Susipažinkite su visa 2023 m. III ketv. pašto rinkos ataskaita: https://www.rrt.lt/d/42510/

Informacija atnaujinta 2023-11-22