
Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia 2025 m. II ketvirčio pašto sektoriaus veiklos ataskaitą. Naujausi duomenys rodo, kad pašto rinka Lietuvoje toliau nuosekliai auga – didėja tiek sektoriaus pajamos, tiek išsiunčiamų siuntų kiekis. Šią tendenciją lemia auganti elektroninė prekyba, vartotojų poreikis greitiems ir patogiems pristatymo sprendimams bei toliau stiprėjanti logistikos infrastruktūra.
2025 m. antrąjį ketvirtį pašto paslaugų sektoriaus pajamos siekė 78,17 mln. eurų – tai 13 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Daugiausia augo tarptautinių siuntų segmentas – pajamos iš šių siuntų sudarė 45,53 mln. eurų, t. y. 17,2 proc. daugiau nei 2024 m. antrąjį ketvirtį. Vidaus siuntų pajamos augo 8,4 proc. – iki 31,20 mln. eurų. Tuo tarpu kitų pašto paslaugų pajamos mažėjo 8,9 proc. ir sudarė 1,44 mln. eurų.
Bendras pašto siuntų skaičius 2025 m. antrąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 15,4 proc. – nuo 20,5 iki 23,6 mln. vienetų. Iš jų 17,5 mln. sudarė siuntiniai, o 6,1 mln. – korespondencijos siuntos. Augimas stebimas tiek šalies viduje, tiek tarptautiniu mastu.
Pasak RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vadovės Ugnės Ramaneckienės, pašto rinkos augimą skatina keli veiksniai – besikeičiantys vartotojų įpročiai, spartus technologijų vystymasis ir išplėtota logistikos infrastruktūra.
„Matome aiškią tendenciją – paštomatai tampa pagrindiniu siuntinių pristatymo kanalu. 2025 m. antrąjį ketvirtį net 63,7 proc. visų siuntinių buvo pristatyti per paštomatus. Tuo tarpu korespondencijos siuntos dažniausiai (62,5 proc. atvejų) buvo įdedamos į gavėjų gaunamųjų laiškų dėžutes. Tai rodo, kad patogumas tampa vienu svarbiausių šiuolaikinio vartotojo pasirinkimo kriterijų“, – teigia U. Ramaneckienė.
RRT ekspertai taip pat pažymi, kad siuntų kiekio augimą lemia ir sezoniškumas. Vasarą, prasidėjus išpardavimams, gyventojai dažniau apsiperka internetu, o siuntinius gali patogiai gauti ten, kur leidžia atostogas. Prie to prisideda ir vis gerėjantis paštomatų prieinamumas – jie įrengiami ne tik miestuose, bet ir mažesnėse gyvenvietėse.
Lietuvoje pašto paslaugas teikia beveik 50 įmonių – tai liudija apie stiprią konkurenciją ir aktyvią sektoriaus dinamiką. Toks rinkos modelis rodo gebėjimą prisitaikyti prie kintančių vartotojų poreikių bei technologinių pokyčių.
Pasak U. Ramaneckienės, tradicinių laiškų skaičius toliau mažėja – per pastaruosius penkerius metus jis sumažėjo daugiau nei perpus. Ši tendencija yra nuosekli ir atspindi globalius pokyčius vartotojų komunikacijos įpročiuose.
2025 m. II ketvirčio pašto sektoriaus veiklos ataskaita parengta remiantis statistiniais duomenimis, kuriuos pateikė 14 pašto paslaugų teikėjų, 2024 m. gavusių daugiau kaip 300 tūkst. eurų pajamų iš pašto paslaugų. Šie duomenys leidžia vertinti pagrindinius sektoriaus rodiklius, rinkos dinamiką ir struktūrinius pokyčius.
Informacija atnaujinta 2025-08-07