VEIKLOS SRITYS:

Vasaros siuntų bumas: ką verta žinoti užsakantiems iš „AliExpress“ ar kitų el. parduotuvių 

2025 liepos 24 d.

Vasara – ne tik atostogų, bet ir aktyvaus internetinių pirkinių metas. Šiltuoju metų laiku suintensyvėja siuntinių srautai tiek į Lietuvą, tiek šalies viduje, o kartu – ir pašto paslaugų teikimas, vien pernai pašto paslaugas teikė net 44 įmonės. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) primena: nors siuntos dažniausiai pasiekia greitai ir patogiai, svarbu žinoti, kaip išvengti nesusipratimų, ypač kai pristatymo būdas parenkamas ne jūsų nuožiūra. 

Ne viskas priklauso nuo pašto paslaugos teikėjo 

Pastaruoju metu RRT vis dažniau sulaukia klausimų, kodėl siunta, kuri buvo užsakyta nurodant namų adresą, galų gale pristatoma į paštomatą. Vienas iš tokių atvejų – ginčas, kai vartotojas prašė įpareigoti pašto paslaugos teikėją pristatyti „AliExpress“ siuntą į namus, tačiau paaiškėjo, kad siuntimą į paštomatą numatė pats siuntėjas – pardavėjas. 

„Svarbu suprasti, kad jeigu pristatymo būdas parenkamas siuntėjo – t. y. pardavėjo – o ne jūsų kaip pirkėjo, siunta gali būti pristatyta ir į paštomatą, arba į artimiausią pašto skyrių. Tokiu atveju pretenzijas reikėtų teikti ne pašto paslaugos teikėjui, o siuntėjui“, – sako Aridana Jurčiukonienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė. 

Anot jos, už tinkamą pristatymą atsakingi abu – tiek siuntėjas, tiek pašto paslaugų teikėjas. Pardavėjas (siuntėjas) atsako už tai, kad siunta su užsakyta preke vartotoją pasiektų tinkamai – tokiu būdu, koks buvo nurodytas prekių užsakymo metu. O pašto paslaugos teikėjas atsakingas už kokybišką siuntos pristatymą laiku. 

Augantis siuntų skaičius – ne tik miestuose 

2024 m. Lietuvoje pristatyta 59,6 mln. siuntinių – beveik 13 proc. daugiau nei 2023-aisiais. Šį augimą lemia visame pasaulyje populiarėjanti elektroninė prekyba, paštomatų tinklo plėtra ir didesnis jų prieinamumas regionuose. Vien pernai pašto paslaugas teikė net 44 įmonės. 

Tuo tarpu tradicinių laiškų kiekis toliau mažėja – per pastaruosius penkerius metus jų skaičius sumažėjo daugiau nei perpus. 

Patarimai siunčiantiems ir gaunantiems siuntas 

RRT primena: už tinkamą siuntos pristatymą atsakingi tiek siuntėjas, tiek pašto paslaugos teikėjas. Kai siuntėjas yra pardavėjas, jis turi užtikrinti, kad pristatymas atitiktų vartotojo lūkesčius ir būtų įvykdytas taip, kaip buvo nurodyta užsakant prekę. 

Jei siuntą siunčiate patys – ypač svarbu tinkamai ją supakuoti. 

 „Siunta turi būti supakuota taip, kad būtų apsaugota nuo pažeidimų tiek transportuojant, tiek rūšiuojant. Svarbus ne tik pats pakavimas, bet ir užpildas, forma – stačiakampės siuntos rūšiuojamos saugiau nei apvalios. Taip pat verta žinoti, kad vien gamyklinė daikto pakuotė nėra tinkama siuntimui“, – pabrėžia A. Jurčiukonienė. 

 Pretenzijas dėl dingusių ar apgadintų siuntų pašto paslaugos teikėjui galima teikti per 6 mėnesius nuo siuntimo dienos. Jei nepavyksta susitarti – ginčą galima spręsti RRT. 

 

Informacija atnaujinta 2025-07-24